Menu Sluiten
images_88f135a483ef01fac8d7b920488085e4

Max Bolleman

Het eerste stuk, Groundwork, is exemplarisch. Het begint met doffe bonken, waar zich een gespatieerde piano en ander percussie-allerlei aan toevoegt. Zo ontvouwt zich een ongeïdentificeerd boventoonrijk landschap. Percussionist Max Bolleman zette het opnemen voor derden op een laag pitje en heeft zodoende tijd gecreëerd om zelf te experimenteren. In zijn eentje of, zoals hier, met Gerd Dudek (saxofoons en fluit) en Rob van den Broeck (toetsen). Zijn studio in Bilzen is overwoekerd door percussie- en toetseninstrumenten van velerlei herkomst en grootte. Een paradijs voor elke slagwerker. De muziek is abstract, maar soms laten de muzikanten een bescheiden loopje toe. Phantom Hits Piano zou je eigenlijk op orkaansterkte moeten afspelen en degenen die in een hutje op de heide resideren moet ik dat dan ook met klem aanbevelen. Dit is de laatste opname van de in 2012 overleden Van den Broeck. Een waardig afscheid.

Eddy Determeyer

 

Deel bericht

Laatste recensies

Buddy Guy

This Is Buddy Guy! Craft Recordings/Concord In 1968 tekende Buddy Guy bij Vanguard en bracht er zijn tweede studioalbum A Man And The Blues uit.

Lees verder »

Bugge Wesseltoft

Am Are Jazzland Recordings  Toetsenist Bugge Wesseltoft is altijd op zoek naar het experiment. Drie jaar na soloalbum Be Am komt hij met Am Are.

Lees verder »

Efraïm Trujillo

Heroes ZenneZ Records Tenorsaxofonist Efraïm Trujillo brengt met Heroes een geweldig eerbetoon aan zijn illustere voorgangers als Gato Barbieri, Stan Getz en John Coltrane. Geen tribute, maar

Lees verder »

Gerald Clayton

Ones & Twos Blue Note The Bronx, New York was een halve eeuw geleden de bakermat van een muziekrevolutie. Dj’s gingen platenspelers niet meer alleen

Lees verder »